איך בוחרים נעלי בובה מושלמות – נוחות, יפהפיות, ומתאימות לכל אאוטפיט?

בסרט המפורסם של השחקן טום הנקס האגדי, הגיבור, פורסט גאמפ, מביט על נעליה של האישה שיושבת לצידו ואומר "אמא תמיד אמרה שאפשר לדעת המון על אדם לפי הנעליים שעל רגליו", כל מי שראתה את הסרט (ולמי שלא, מומלץ מאוד) יודעת שאימו של פורסט גאמפ תמיד צודקת, עם זאת, במקרה הזה אולי היה כדאי לציין שהמשפט נכון במיוחד, ככל שמדובר בנשים..

נשים אוהבות אופנה – ולנעליים שמור מעמד מיוחד ברשימת האקססוריז שאנחנו אוהבות להשקיע בהם. נעליים הן פריט לבוש פרקטי, ששומר ומגן על כף הרגל – אבל לצד זאת הן בהחלט אקססורי, אביזר אופנה דומיננטי במראה הכולל של מערכות הלבוש שאנחנו בוחרות בכל פעם שאנחנו בוחרות לוק, לבוקר כשאנחנו יוצאות למשרד, לערב לבילוי עם חברים או בכל אירוע אחר.

אחד הסוגים הנפוצים יותר של נעלי נשים ונעלי ילדות הוא נעלי בובה. נעליים שמתאפיינות במראה רומנטי, נאיבי ועגלגל, עם חרטום קטום בדרך כלל (לא תמיד, כפי שנראה בהמשך) ועיצוב שמזכיר את אותן נעליים שנהוג לעצב לבובות משחק.
נעלי בובה נחשבות נעליים אלגנטיות, הן בדרך כלל מגיעות ללא עקב כלל או בעקב נמוך יחסית, הן מתאימות לנשים בכל גיל ונעלי בובה לילדות נמכרות במגוון עצום של עיצובים וגוונים. נעלי בובה לילדות ולנשים נחשבות נעליים נוחות מאוד, שמחמיאות לרגל ובדרך כלל, בניגוד למראה הסופר נשי והסקסי של נעלי סטילטו בעלות עקב חד וגבוה – נעלי בובה משוות ללוק הכללי שלנו נימה נאיבית, ילדית ומשועשעת. היום, אפשר למצוא נעלי בובה לנשים גם בעיצובים נועזים ונשיים יותר.

בסקירה זו תגלו את כל מה שחשוב לדעת על נעלי בובה: מהם שלושת היתרונות הבולטים של נעליים כאלה? מה ההבדל בין נעלי בובה לנשים לנעלי בובה לילדות? מדוע נעלי בובה עשויות להיות הבחירה המוצלחת ביותר לרבים מהלוקים, לבוקר או לערב? ואפילו – מה ההיסטוריה של נעלי בובה ואיך הן הגיעו לעיצובים שאנחנו רואים היום.
רגע לפני שמתחילים, נספר כי “מרשה בלרינה”, חנות נעליים וותיקה ועתירת ניסיון, מתמחה במכירת נעלי בובה ונעלי בלרינה, עם מגוון עצום של עיצובים כמעט בכל מידה או גוון – ושירות לקוחות מעולה.

נעלי בובה, או נעלי בלרינה (שמות נרדפים לאותו הדגם של נעל) של מרשה בלרינה הן מן האיכות הגבוהה ביותר וזו בדיוק הסיבה שהן נראות כל כך טוב על הרגל, שומרות על מראה חדש לאורך זמן, נוחות מאוד (גם אחרי שעות רבות של עמידה והליכה) ומתאימות, מבחינת עיצוב, ללבוש יומיומי, בגדים לעבודה וגם כשמשקיעים ומתלבשים יפה במיוחד לאירוע, בילוי או כל סוג של חגיגה.   

מנעלי בלרינה שחורות מנצנצות לילדות, ועד נעלי בלרינה שפיץ עם גלייז מנצנץ ללבוש ערב לנשים – אין ספק, שבמרשה בלרינה תוכלו למצוא את נעלי הבובה הבאות שלכן.

נעליים נוחות הן נעליים בריאות

בכל קניון מותגים נחשב, תמצאו עשרות חנויות נעלי נשים המציגות לראווה נעלי עקב בעלות עקבים בגובה של עד עשרה ס”מ ואף יותר. המראה המחודד של עקב דק המוסיף לגובה שלנו ותומך בכף הרגל שלמעשה נמצאת לאורך כל הזמן במנח רקדנית בלט, על קצות האצבעות, הוא אולי נשי, סקסי, ואף מוסיף לגובה – אבל הוא בהחלט לא נוח ולא נכון לכף הרגל שלנו מבחינה אורטופדית. מי שינסה ללבוש בפעם הראשונה נעלי עקב גבוהות יגלה מייד, שמדובר בסוג של עינוי, שלוקח זמן להתרגל אליו.

מחקרים מראים שרק כ – 10% מהנשים חושבות שנעלי עקב הן נוחות או יעילות ובכל זאת במשך עשרות שנים נעלי עקב נמכרו בכמויות גדולות הרבה יותר מדגמים שטוחי עקב. מאז אמצע שנות התשעים ישנה מגמה של דעיכת הפופולאריות של נעלי עקב גבוה ושנת 2021 הייתה הראשונה בה בארה”ב נמכרו יותר נעלי נשים בעלות עקב נמוך (או שטוחות סוליה לגמרי) מאשר נעלי עקב גבוה.
הרמת העקב אל מעל לשקע כף הרגל יוצרת עומס על עמוד השדרה, ההליכה (וגם עמידה) בנעלי עקב אינה נוחה, לעיתים כואבת, ועלולה להזיק למפרקים ועצמות ברגליים.

נעלי בובה הן נעליים בעיצוב שיש לו סוליה שטוחה, ולכן נוח מאוד לנעול אותן. עמידה, הליכה ואפילו ריצה בהן אינה גורמת עומס בלתי רצוי על עמוד השדרה, על מפרקים או עצמות הרגליים. עם זאת, נעלי בלרינה נחשבות נשיות מאוד, והן ללא ספק נחלתן הבלעדית של ילדות ונשים. אם נעלי עקב מתאימות לנשים בוגרות בלבד – נעלי בובה, בשל הנוחות הייחודית שלהן, נמכרות לנשים כמו גם לילדות, בעיצובים שונים. 

נעלים שאינן נוחות עשויות לבוא בחשבון עבור נשים שצריכות להתהלך ולעמוד מעט יחסית. עבור מי שעוסקת במקצוע המחייב תנועה, ובה בעת גם שמירה על הופעה נשית מוקפדת (עורכות דין למשל, כמו גם מרצות באוניברסיטה, מתווכות נדל”ן וכד’) חשוב במיוחד לבחור נעליים שיש להן גם את העיצוב והמראה האסתטיים, ולצד זאת גם את הנוחות שתאפשר שימוש בנעליים לאורך ימים ארוכים. נעלי בובה מעוצבות על מנת לשמור על בריאות כף הרגל ולמנוע נזק מצטבר העשוי לגרום לבעיות בגפיים התחתונות ובעמוד השדרה.

נעלי בלרינה (נעלי בובה לילדות ולנשים), כשהן איכותיות, הן נוחות לא רק בזכות מבנה הסוליה: הנעל עצמה מעוצבת כך שהיא צמודה היטב אל כף הרגל, התאמה טובה כזו מבטיחה שהנעל כולה זזה עם הרגל בעת הצעידה ושאין מרווחים בין דופן הנעל לעור.
תרומתן של נעליים נוחות היא רחבת היקף: בטווח הארוך הן מסייעות לשמור על בריאות הגוף, בטווח הקצר הן משחררות נשים הנועלות אותן ממתח, לעיתים תת מודע, הנובע מצורך להתנהל היטב למרות שברקע יש כל הזמן משהו שמפריע. ברבות השנים שלל חברות ביגוד והנעלת נשים השתמשו בסלוגנים שונים המעבירים את אותו המסר “את במיטבך כשנוח לך”, ייתכן שלמשך זמן קצר ניתן להיות במיטבנו גם בנעלי עקב שאינן כה נוחות אבל כאשר רוצים לנעול נעליים שיהיו נוחות באמת, ובאותו זמן גם אופנתיות ומתאימות לסגנון הלבוש בו בחרנו, נעלי בובה הן הפתרון המתבקש.

הוורסטיליות של נעלי בובה, והעובדה שמדובר בנעליים נוחות ובריאות, היא הסיבה שבמרשה בלרינה בחרנו להתמחות בדגם זה של נעליים.
בזכות העובדה שאנו מתמחים בדגם מיוחד ומוצלח זה, אנו יודעים ליצור נעלי בובה לנשים, כמו גם נעלי בובה לילדות, טוב יותר מחברות עבורן נעלי בלרינה הן רק עוד דגם אחד ממגוון דגמים שהן מייצרות.

היתרונות של נעלי בובה לילדות ולנשים

נעליים בעלות סוליה שטוחה הן הידידותיות ביותר עבור נשים, נוח לנעול אותן והן מושלמות עבור יום עבודה או יום לימודים עמוס, כמו גם עבור ימי חופש, פנאי ובילוי. נעלי בובה, המכונות גם נעלי בלרינה (באנגלית Ballerina flats או, בתרגום חופשי, נעלי בלרינה שטוחות), הן דגם שקשה להתחרות בו, מדובר בסגנון קלאסי של נעלי נשים, כי הוא תמיד באופנה, מושלם לכל אירוע ומספק נוחות מרבית. דגמים נוספים של נעליים שטוחות סוליה הם נעלי ספורט (Sneakers באנגלית), נעלי סירה (Loafers), כמה סוגים של סנדלים, נעלי בית ועוד.
לנעלי בובה ישנן יתרונות רבים על פני דגמים אחרים של נעליים בעלות סוליה שטוחה. ראשית, חשוב לזכור שהן הנעליים הנשיות ביותר שניתן למצוא מבין כל הנעליים שטוחות הסוליה, לא לחינם הן מכונות נעלי בלרינה, הן משדרות מסר של תנועה נשית קלילה, מדויקת ומושכת. בעברית נעלי בלרינה מכונות גם נעלי בובה, זאת מפני שהנשיות שלהן גרמה לכך שבובות רבות לבושות בדגם זה של נעליים. חשוב להדגיש שלא מדובר בנעליים “ילדותיות” כלל ועיקר, הן מתאימות מאוד לרגליהן של נשים בכל גיל.

ביחס לנעלי בובה, חלופות שטוחות סוליה נוטות להיראות בוגרות יותר (מלכת אנגליה למשל נוהגת לנעול Loafers עשויות עור). בנוסף אף דגם שטוח סוליה לא יכול להתחרות בוורסטיליות של נעלי בובה. דגמים אחרים נוטים להתאים לסגנון לבוש מסוים, בדרך כלל יומיומי, נעלי בובה לעומת זאת יכולות בהחלט להשלים ביגוד מסוגנן, לעבודה, לבילוי או לפנאי, נעליים המתאימות לשמלת נשף, לחצאית, למכנס מחויט או אפילו לג’ינס.

יתרון חשוב נוסף הוא נוחות החל מהרגע הראשון. בדגמים אחרים שטוחי סוליה, גם כאלה הנחשבים נוחים מאוד, נחוץ שימוש ראשוני ממושך יחסית עד שהנעל הופכת נוחה באמת, נעלי בובה מעוצבות כך שהן עוטפות את כף הרגל בעדינות אך ללא אפשרות לתזוזה, פירוש הדבר הוא שגם כשהנעליים חדשות אין תופעת שפשוף היוצרת יבלות ואין נקודות לוחצות היוצרות כאב.

כל אישה וילדה צריכה לפחות זוג נעלי בובה אחד, לעיתים קרובות כמה. דגם זה של נעל הופך עבור נשים רבות לחביב והשימושי ביותר. במרשה בלרינה תמצאו עשרות דגמים באיכות גבוהה של נעלי בובה לילדות, ולצידן דגמים רבים של נעלי בלרינה, נעלי בלרינה שפיץ, כפכפי בלרינה, וסנדלים בעיצוב בלרינה לנשים.

התפתחות דגם נעלי הנשים הנחשב למוצלח ביותר

דגמי נעליים שונים מתאימים לסגנונות לבוש שונים וצריך לדעת באיזה נעל לבחור עבור כל אירוע. לעומת זאת, נעלי בובה הן בחירה טובה כמעט תמיד, מובן שיש להתאים גוון ועיטורים אולם הדגם עצמו, על יתרונותיו הרבים, הוא הוורסטילי ביותר מבין כל דגמי נעלי הנשים. במרשה בלרינה אנו מתמחים בנעלי בובה, לקחנו על עצמנו לעצב ולייצר מגוון רחב של נעליים כאלה (עשרות דגמים עבור נשים וילדות), כך שניתן יהיה לבחור את הנעל המושלמת.

מעניין לדעת קצת יותר על האופן בו התפתח דגם הנעל המוצלח, דגם שההיסטוריה שלו מסבירה הרבה את יתרונותיו, ושצורת החתך המיוחדת שלו מדגישה את קשת כף הרגל, וגורמת לרגליים להיראות ארוכות באורח פלא.  אז מאיפה נוצר החתך האופייני הזה?  מי יצר את הזוג הראשון של נעלי בובה?

בתקופת הרנסאנס (שנמשכה מהמאה ה – 14 ועד למאה ה – 17) התפתחה אופנה, בנעלי נשים וגברים כאחד, של נעל בעלת סוליה שטוחה עם בוהן מחודדת. אורכו של חוד הנעל היה סממן לאצילות, ככל שהאריסטוקרט יותר אצילי, כך החוד של הנעל ארוך יותר. 

הייתה זו חתונתה של מלכת צרפת לעתיד, קתרין דה מדיצ’י, ששינתה את המגמה.  לחתונתה, היא נעלה נעליים עם עקב גבוה כדי להרים את עצמה מעל כל האצילים האחרים.  מאותו רגע ואילך הפכו הנעליים שטוחות העקב לפשוטות והאטרקטיביות שלהן דעכה.

נעלי עקב הפכו צו השעה עד כדי כך שגם רקדנים הופיעו בנעליים בעלות עקב גבוה.
הופעות בלט בוצעו בנעליים עם עקבים במשך כמעט 70 שנה עד שמארי קמרגו, רקדנית צרפתייה, החליטה לנעול נעליים שטוחות להופעתה.  סנדלר הבלט האיטלקי סלבטורה קפזיו קיבל מכך השראה ופיתח עבור הבלרינות נעל עם סוליה שטוחה וחתך מיוחד, כך נולדו נעלי הבובה כפי שאנו מכירים אותן היום.

אחד השמות החשובים ביותר בהיסטוריה של הדגם המוצלח החדש הוא רוז רפטו (Rose Repetto).  בשנת 1947, רוז – אמו של רקדן מפורסם בשם רולנד פטיט – ביצעה כמה שינויים בנעלי הריקוד שלו, מה שהפך אותם ליותר נוחים מאשר בעבר.  נעלי הריקוד הנוחות זכו להצלחה גדולה, ורוז רפטו פתחה מפעל ייצור קטן משלה בפריז, מפעל שעסק באופן בלעדי בייצור נעלי ריקוד כאלה.
לקראת סוף המאה ה-20, נעלי הבלט של רוז רפטו תפסו את עינה של מעצבת אופנה מפורסמת, קלייר מקרדל.  היא שילבה אותן באחת הקולקציות שלה, וכמה שנים לאחר מכן, נעליים כאלה הופיעו בשער של  מגזין האופנה ווג (Vogue) . ההייפ סביב הנעליים החדשות האלה היה עצום.  שחקניות בינלאומיות כמו בריז’יט בארדו ואודרי הפבורן לבשו אותן בסרטים כמו “Et Dieu crea la femme”, “סינדרלה בפריז” ו”ארוחת בוקר בטיפאני”.

 

בתוך כמה שנים כבר אי אפשר היה לדמיין אוסף נעליים ללא נעלי בובה. הן וורסטיליות, נוחות ומתאימות לכל סגנון לבוש ולכל אירוע. אפשר לנעול אותן עם ביגוד יומיומי, לבוש ערב או כחלק מושלם ממראה עסקי אלגנטי. אפילו בעולם האופנה של הוט-קוטור, מעצבים כמו ג’ורג’יו ארמני, מייקל קורס וכריסטיאן דיור מציגים אותן בגוונים ועיטורים שונים.

אוסף נעליים מושלם

גברים יכולים להסתפק במספר מצומצם של זוגות נעליים, עבור נשים המצב מורכב יותר.
בשנת 1952 נפטרה, בגיל 33 בלבד, אווה פרון, הגברת הראשונה, האהובה והמפורסמת של ארגנטינה. לאחר פטירתה התברר שלאווה היו כמה מאות זוגות נעליים, אוסף הנעליים המוגזם הפך סמל לכך שהמעמד הגבוה מגזים בעושר שהוא נוטל לעצמו על חשבון האזרח הפשוט. תופעה דומה התרחשה בפיליפינים כאשר התברר שלגברת אימלדה מרקוס, אשתו של הרודן פרדיננד מרקוס, היו יותר מאלף זוגות נעליים (יש האומרים שבארון הנעליים של הגברת מרקוס נמצאו לא פחות מאשר  3,000 זוגות שונים ויקרים של נעלי מעצבים). בפיליפינים המחאה כנגד הרהבתנות של השליטים, רהבתנות שאוסף הנעליים של אימלדה היה אחד הסממנים המובהקים ביותר שלו, הובילה לכך שפרדיננד נאלץ לבלות שנים רבות (עד מותו) בגלות ואילו על אימלדה עצמה נגזרו (בתום משפט שנמשך מעל שלושה עשורים) 42 שנות מאסר (אותן אינה מרצה בפועל, מפאת גילה המבוגר).
שתי הדוגמאות הנ”ל הן ללא ספק קיצוניות אולם נשים בעלות ממון נוהגות להחזיק אוסף נעליים מכובד, גם אוספים כאלה אינם שלמים ללא מספר זוגות של נעלי בובה. עבור מי שברשותן מספר רגיל של נעליים, חשוב מאוד לבחור זוגות שיוכלו לשרת אותן נאמנה. אוסף נעליים כזה עשוי לכלול זוגות מדגמים שונים, נעלי עקב, סנדלים, מגפיים, נעלי ספורט, נעלי הליכה, נעלי בית ועוד, הכול לפי הטעם וההעדפות האישיות. קשה לחשוב על דגם שתורם יותר לאפשרויות ההנעלה מנעלי בובה, לא פעם זהו זוג הנעליים ההופך לשימושי ביותר.

לקוחות רבות של מרשה בלרינה הן בעלות מקצועות חופשיים כגון עורכות דין, אדריכליות, פסיכולוגיות, נשות אקדמיה, רואות חשבון ועוד. עבור נשות קריירה כאלה חשובה מאוד האפשרות לנעול נעליים נוחות ונאות המשלימות באופן המוצלח ביותר מלתחה הכוללת בגדים לעבודה, לאירועים רשמיים, ליומיום, לבילוי, לחופשה ולאירועים חגיגיים. נעלי בובה הן התשובה המושלמת. מכיוון שאנו במרשה בלרינה מתמחים בנעלי בובה, לא ניתן למצוא נעליים מדגם זה שהן איכותיות יותר או מוצעות במגוון רחב יותר של גוונים ועיטורים. נעלי בובה לילדות של מרשה בלרינה הן איכותיות ממש כמו נעלי הנשים שלנו ומוצעות במגוון רחב לא פחות.

אוסף הנעליים המושלם

רובנו כבר מכירות נעלי בובה ויודעות כמה חשוב לכלול לפחות זוג אחד כזה באוסף הנעליים. עבור מי שעדיין לא התנסתה בשימוש בדגם זה, מומלץ לעשות זאת בהקדם ולהעניק לעצמה אפשרות הנעלה חדשה, נוחה וורסטילית. נעלי בובה לילדות הן מצוינות עבור אימהות שמעוניינות לאפשר לילדותיהן מראה מושקע ובה בעת מבלי להתפשר על נוחות ובריאות.
במרשה בלרינה תמצאי את המגוון הרחב ביותר של נעלי בובה לילדות ולנשים, נעליים איכותיות ונוחות השומרות על מראה חדש לאורך זמן.